top of page

שייק בריא: 5 סודות להכנת שייק בריא, טעים ומאוזן מאת הדיאטנית שלנו

עודכן: 20 בספט׳ 2023

כדיאטנית קלינית, נחשפתי לעולם השייקים לפני כשנתיים והם חוללו מהפכה חיובית משמעותית מאוד בחיי. מאז שהתחלתי לשלב שייקים בקביעות אני מרגישה אנרגטית, חזקה ובעיקר כבר לא סובלת מנחיתות של עייפות במהלך היום.


מטופלים שואלים אותי אם ניתן לשלב שייק בתפריט לירידה במשקל או איך כדאי לשלב שייקים בתפריט בכלל ומאילו מרכיבים מומלץ להכין אותו.


אז ראשית, ניתן לשלב שייקים בתפריט ולרדת במשקל ויש להם אף יתרון עצום בכך שהם מספקים בוסט של ויטמינים, מינרלים ורכיבים חשובים נוספים שגופנו זקוק להם דווקא כאשר אנו מחפשים ירידה במשקל ונוטים למנוע ממנו מרכיבים חשובים.


בתור דיאטנית וגם אמא, אני מכינה לילדים שלי שייקים מזינים וטעימים עם מרכיבים שקשה להאמין שילדים צורכים. בשייקים אפשר פשוט "להחביא" הכל.


שייקים יכולים להשתלב גם במהלך הריון והנקה ומאידך בתקופות של גלי חום ויכולים להשתלב היטב סביב אימון גופני. כמובן שבהקשרים אלה חשוב להתייעץ עם דיאטן/ית לגבי הרכב השייק.

אז מה הם הסודות הכמוסים שלנו להפוך את השייק מטוב למצוין?


1. הידעתם שקקאו יכול להיות תוספת מדליקה ומזינה לשייק?!

אולי אתם חושבים שקקאו הוא מר והוא אכן מר כשנאכל בפני עצמו אך בשילוב עם שייק פירות הוא פשוט מתמזג עם כל הטעמים. אוהבים שוקולד? אוהבים קראנצ'יות? הוסיפו לשייק שלכם פולי קקאו גרוסים ותהנו משייק שוקולדי ארומטי עם בוסט של מגנזיום ונוגדי חמצון שמקורם בקקאו. זהו שילוב שאני אוהבת וכל מי שהכנתי לו מיד דרש ממני את המתכון. אני מרכיבה אותו ככה:

  • חצי כוס בננה קפואה

  • 3 קוביות מלון קפוא

  • חופן עלי בייבי תרד, מלפפון או לחילופין מנקאי

  • כוס משקה סויה

  • כפית קולגן

  • כף פולי קקאו

  • ואם בא לכם להשקיע עוד קצת - שווה! תוסיפו גם כפית של אבקת מאקה.


מניחים את כל המרכיבים בבלנדר. הנוזל צריך להגיע לקו העליון של הפירות ליצירת מרקם של שייק. במידת הצורך הוסיפו עוד קצת נוזל.

קקאו בשייק

2. איך נרכיב שייק שהוא גם מאוזן תזונתית

כיוון ששייק מורכב בעיקר מפחמימות וסוכרים (שמקורם מהפירות) וכיוון ששייק יכול להוות תחליף לארוחה שלמה, חשוב וכדאי לאזן אותו עם החלבונים והשומנים המתאימים עבורכם. תוכלו להנות משייק מאוזן ע"י תוספת של חלבון מי גבינה ללא טעמים או בטעמים שונים, חלבון טבעוני כמו חלבון אפונה ו/ או עם חלב סויה. לעומת רוב תחליפי החלב רק חלב פרה ומשקה סויה מכילים כמות מכובדת של חלבון כך שאם אתם מעדיפים תחליפי חלב אחרים תוכלו להעשיר את השייק חלבון שלכם עם אבקת חלבון ואם כמוני אתם חובבי משקה סויה תוכלו להנות משייק המכיל כמות של לפחות 10 גרם חלבון. ביחרו את החלבון שמתאים לכם!


סוד נוסף על הדרך - אני תמיד מוסיפה 2 סקופים של קולגן לשייק שלי. קולגן הוא למעשה החלבון השכיח ביותר בגופנו הוא נמצא ברקמות שונות בגוף, בעור, אך גם בשיער, בצפורניים וברקמות נוספות בגוף ויש לו תפקיד בשמירה על האלסטיות והלחות של העור. ייצור הקולגן פוחת בגופנו ככל שמתקדמים בגיל...אז בטח כבר הבנתם למה חשוב לי להוסיף אותו לשייקים שלי.


ובל נשכח את מימד השומן הבריא שנוכל לתפור בעזרתו את האיזון התזונתי הסופי וזאת ע"י תוספת של למשל כף זרעי צ'יה, פשתן, דלעת או חמנייה, כפית של חמאת בוטנים טבעית או חמאת שקדים.

שייק שהוא גם מאוזן תזונתית

3. הקפיצו את הצבע והמתיקות הטבעיים של השייק שלכם בדרך מזינה וטבעית

אני אוהבת להוסיף כפית של אבקת "סופר פוד" עשויה 100% פרי טבעי כדוגמת אבקת גוג'י ברי, אבקת מאקי, אבקת פיטאיה או אבקת אסאי. האבקות מקפיצות את המתיקות של השייק ממקור טבעי, צובעות אותו בצבע יפייפה ומעשירות אותו בשלל ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון נוספים. שווה לנסות את צבעי המאכל של הטבע! כפית של כל אחת מהאבקות המוזכרות תשתלב נהדר כמעט בכל שייק או קערת אסאי!

שייקים עם סופרפוד

4. איך הופכים שייק לסופר שייק?!

המילים ספירולינה, כלורלה, מורינגה, עשב חיטה, מאקה, אסאי ומנקאי לא חייבות להיות ג'יבריש עבורכם!

ברוב הפעמים שאני מזכירה למטופלים שלי את המילים האלה בפעם הראשונה, או שאין להם מושג על מה אני מדברת או שאנחנו פשוט מתפקעים מצחוק.


בכל מקרה, אני יודעת שלאוצרות הטבע האלה יש ערך תזונתי משמעותי ושלא מעט אנשים היו רוצים לשלב אותם בתפריט היום אך פשוט לא יודעים כיצד.


אז האמת שבכל מתכון טעים של שייק, כפית אבקה או הצורה הקפואה של כל רכיב מהרשימה המוזכרת כמעט וכלל אינו מורגש בשייק ורק תורם מסגולותיו.


גילוי נאות לגבי ה"סופר פודס" ("מזונות על") הוא שצמד המילים הללו אינן מונח מדעי אלא טרנד שיווקי והן מאפיינות מאכלים בעלי כמות משמעותית של ויטמינים, מינרלים ורכיבים חיוניים נוספים. גם גרגירי חומוס, סלק ואוכמניות יכולים בהליכה קלה להכנס לקטגוריית ה"סופר פודס" אבל ככה אנחנו מבינים אחד את השני. בכל מקרה, כל המרכיבים המוזכרים הם עולם ומלואו ושווה להעמיק בכל אחד מהם בנפרד אבל אין לנו את כל היום... בינתיים, ביחרו לכם מוצר אחד או שניים והתחילו לשלבם בשייק הבא שלכם!


שייק סופר אנרגטי שאפשר להתחיל איתו ומככב בסחוט הוא הפרופסור

בחורה עם שייק ירוק

5. אותה גברת בשינוי אדרת

אם בא לכם לגוון ולהכין פינוק קייצי במיוחד, מתאים מאוד כפעילות עם הילדים, כצידה לים/ בריכה או כיבוד מדליק למסיבה, הכינו שייק בסיסי טעים והכניסו אותו לזיפופס ליצירת אייספופס מזינים וכיפיים. חטיף מדהים לימי הולדת של ילדים, במיוחד אלה שההורים שלהם מחפשים קצת לאיזון לכל הממתקים.


פינק שייק, מתכון בסיסי מומלץ לזה:

  • שליש כוס תותים קפואים

  • שליש כוס בננות קפואות

  • שליש כוס אוכמניות קפואות

  • כוס חלב/ תחליף חלב

  • 2 כפות בוסט פירות יער

מניחים את כל המרכיבים בבלנדר, מפעילים עד לקבלת תערובת סמיכה ואחידה, נעזרים במשפך על מנת להעביר לשקיות הזיפופס.

זיפופס

המידע והתכנים באתר אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא או דיאטן/ית. כל תוכן המופיע באתר זה הינו אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו בדרך כלשהי יעוץ רפואי ו/או המלצה לטיפול ו/או תחליף לטיפול. השרותים והמידע באתר זה הינם כלליים ולא ניתן להתאימם באופן פרטני לצרכיו של כל אדם ואדם ועל כן לצורך קבלת טיפול רפואי ו/או יעוץ אישי יש לפנות לרופא/ה ו/או דיאטן/ית
7,356 צפיות
bottom of page