top of page

הסודות שמאחוריי השייקים הירוקים

עודכן: 30 במאי 2023

שייקים ירוקים הם תערובות עשירות בחומרים מזינים של פירות וירקות. הם הפכו לטרנד עבור אנשים ומסייעים לנו להגיע לצריכה היומית המומלצת של ויטמינים ומינרלים.


אחד היתרונות הבולטים של שייקים ירוקים הוא שהם שומרים על תכולת הסיבים התזונתיים המצויים בפרי ובירק.


בכתבה הזאת אספר לכם דברים ששווה לדעת על שייקים ירוקים ולא בטוח שאתם יודעים..! :)

שייק אבוקדו
שייק אבוקדו

בשייקים הירוקים הבסיסיים ביותר, משלבים עלים ירוקים כמו תרד, קייל, ארוגולה, עלי בייבי, נבטים, פטרוזיליה (לא להתחיל עם הכל בבת אחת..) עם נוזל בסיס כמו משקה שקדים/ סויה/ קוקוס/ שיבולת שועל או מים. בעוד הירוקים הללו לבדם יכולים ליצור שייק בטעם מעט מר, ישנם המון שילובים המשפרים את פרופיל הטעמים שלו ומוסיפים תוכן תזונתי.


תחליף ארוחה מהיר ומזין ביום עמוס

העומס של החברה המערבית גובה מאתנו לעיתים מחיר בריאותי גבוה. למרות שאנחנו מאוד רוצים להשקיע בבריאות אנחנו מוצאים את עצמנו מתפשרים על ארוחות מהירות בחוץ בשל חוסר זמן והמון עבודה. שייק ירוק יכול להוות תחליף ארוחה מזין, מהיר ובריא לאנשים עסוקים. והאמת?! גם לאנשים פחות עסוקים.


בין אם אתם הורים לילדים קטנים או פשוט חיים סביב השעון, סביר שיוצא לכם לנשנש "שטויות" על הדרך. רעיון מדליק יהיה להכין שייק ירוק ולקחת אותו אתכם, בין אם זה הסעות לחוגים / בילוי בגינה או הפסקה בין פגישה לפגישה. מבטיחה שזה ישפר את החוויה!

שייק ירוק בכל שעה
שייק ירוק בכל שעה

שייק ירוק יכול להוות ארוחה מצוינת וקלה לעיכול סביב פעילות גופנית. לפני פעילות כדאי שהשייק יהיה מורכב מפירות המהווים דלק זמין לגוף על בסיס קל לעיכול כמו משקה שיבולת שועל / שקדים / סויה או מי קוקוס שגם להם אלקטרוליטים רבים שיכולים להתאים בדיוק לפני או אחרי אימון. לאחר האימון שווה להוסיף גם מקור חלבון כמו אבקת חלבון מי גבינה או חלבון אפונה וגם מימד שומני (ממרח בוטנים / שקדים או אגוזי מלך).

שייק ירוק אחרי ריצה
שייק ירוק אחרי ריצה

מרכיבי השייק יוצרים את השלם

כדי להבטיח שהשייק יהיה גם מאוזן מבחינת אבות המזון, נוכל להוסיף לו שומנים בריאים כמו ממרחי שקדים או פיצוחים לא קלויים וגם אבקות חלבון למיניהן על פי הצורך.


בהתבסס על ההעדפות שלכם, תוספות בריאות לשייק הירוק שלכם יכולות לכלול:

  • פירות כמו אננס, מנגו, בננה, אבוקדו או אגס.

  • ירקות אחרים כמו גזר, סלק, מלפפון או ברוקולי.

  • אגוזים וזרעים כמו חמאת שקדים או בוטנים,זרעי פשתן או צ'יה, אגוזי מלך או קשיו.

  • עשבי תיבול ותבלינים כמו ג'ינג'ר, קינמון, כורכום או אבקת קקאו.

  • ממתיקים טבעיים כמו דבש, סילאן או מייפל טהור.

  • למרקם קרמי תוכלו להוסיף קרם קוקוס, יוגורט חלבי או טבעוני וגם טופו משי בהחלט בא בחשבון.

שייקים ירוקים הם הדרך הנוחה ביותר להעשיר את התפריט שלנו באבקות כמו אבקת חלבון, אבקת ספירולינה, כלורלה אשווגנדה, פטריות כח ועוד רק על ידי הוספת הכמות הרצויה לבלנדר. אבקות אלה הן פצצה של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון.


כבסיס, כוס שייק המשלבת 2 סוגי פירות וחצי כוס עלים ירוקים מהווה מקור מצוין לויטמינים: C, A, ויטמינים מקבוצה B ולמינרלים מנגן ואשלגן.

שייק ירוק
שייק ירוק

יתרונות פוטנציאליים נוספים של שייקים ירוקים

שייקים ירוקים הם דרך מצוינת לשלב עלים ירוקים בתזונה שלכם ויחסית פשוט להתאים שייק ירוק לטעם האישי של כל אחת ואחד. הכללת עלים ירוקים בשייק שלכם יכולה לספק יתרונות בריאותיים כמו:

  • סיבים בלתי מסיסים בירקות עליים עשויים לסייע למזון לעבור דרך מערכת העיכול שלך, ועשויים לסייע בהפחתת גזים, עצירות ונפיחות. מזון סיבי עשוי לסייע גם לתחושת שובע לאורך זמן ולכן גם לשמירה על משקל.

  • עלים ירוקים כמו קייל ותרד הם מקור מצוין לויטמין K1 החשוב לחוזק העצם.

  • ירקות עליים מכילים כמות יפה של ויטמין C הידוע כבעל תפקיד במערכת החיסון, ובשמירה על תפקוד תאי בריא בכל גופנו.

  • עלים ירוקים עשירים בנוגדי חמצון כמו בטא קרוטן וויטמין C, אשר עשויים לסייע במניעת נזקי חמצון הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים. רדיקלים חופשיים נמצאים בגוף באופן טבעי אך מתגברים בשל אורח חיים וגורמים סביבתיים, והנזק שהם עשויים לגרום לתאים שלנו יכול להיות קשור לבעיות כרוניות כמו דלקת ומחלות נוספות.

  • עלים ירוקים עשויים לסייע בשמירה על רמות כולסטרול לצד תפריט בריא ופעילות גופנית.


הכנת שייק ירוק
הכנת שייק ירוק

חשוב לשים לב:

  • מכיוון שיש הרבה דרכים להכין שייק ירוק, יש להזהר מתוספת מוגזמת של מדי סוכרים, פחמימות או שומנים עפ"י הסטטוס האישי. ממתיקים טבעיים כמו דבש סילאן ומייפל למשל הם מאוד טעימים אך לא מתאימים לאנשים מסוימים שצריכים לשמור על רמות הסוכר.

  • ירקות עליים דלים באופן טבעי בקלוריות ובשומן. עם זאת, תוספות שייק ירוק נפוצות כמו פירות קפואים, חמאות אגוזים, ממתיקים או חלב עלולות להוסיף כמויות גדולות של קלוריות. על כן, כדאי למדוד את כמות הפירות והתוספות בהתאם למטרה שלכם. זה יכול להיות נפלא לילדים שלא צורכים רכיבי תזונה חשובים שמקורם בפירות, ירקות ואגוזים או לאנשים שצריכים לעלות במשקל. למי שחפץ להינות מהשלל אך גם לשמור על משקלו כדאי להחליף את השייק עם אחת הארוחות ביום.

  • תכולת ויטמין K הגבוהה בירקות עליים יכולה להפחית את ההשפעות של תרופות נוגדות קרישה מסוימות. בעוד שאנשים הנוטלים מדללי דם אינם צריכים להימנע מוויטמין K, עדיין חשוב לדבר עם הרופא שלכם על כמה נכון לצרוך.




המידע והתכנים באתר אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא/ה או דיאטן/ית. כל תוכן המופיע באתר זה הינו אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו בדרך כלשהי יעוץ רפואי ו/או המלצה לטיפול ו/או תחליף לטיפול. השרותים והמידע באתר זה הינם כלליים ולא ניתן להתאימם באופן פרטני לצרכיו של כל אדם ואדם ועל כן לצורך קבלת טיפול רפואי ו/או יעוץ אישי יש לפנות לרופא/ה ו/או דיאטן/ית


3,211 צפיות
bottom of page