top of page

שייק בננה תמר קלאסי עם בוסט בננה

עודכן: 21 באוג׳ 2022

יום אחד התבקשתי להכין שייק לבחור שהוא שף במקצועו ואוהב מתוק (מי לא?!), מיד התקשרתי להתייעץ כדי לא לאכזב והוסכם על השייק הקלאסי הזה שפשוט תמיד עובד.




מרכיבים:


אופן ההכנה:

מוסיפים הכל לבלנדר במהירות גבוהה ומערבבים עד לקבלת תערובת חלקה!


הערות:

  • השייק הזה מצוין כדי "להחביא" בו חופן עלי בייבי תרד/ קייל/ חסה או כל עלה ירוק אחר שיקפיץ לכם את הערך התזונתי בתוך הארומה והמתיקות שלו.

  • לאקסטרא מתיקות ניתן להוסיף פקאנים מסוכרים




מתכון לשייק פירות שמחבר בריאות ופינוק, חייב לכלול בננה ותמר. שני הפירות הללו יוצרים שילוב אידיאלי בטעם ומרקם וגם בתרומה של אנרגיה לשגרת הכושר.


מגוון הפירות המוצע לנו בשווקים, בטריותם, בעיקר בקיץ, או כפירות קפואים בכל עונות השנה, הוא רחב. חוץ מאכילה בשלמותם, הדבר הטוב ביותר לעשות עם פירות, הוא לחבר כמה מינים יחדיו ולרסק לשייק פירות צונן ומרענן, קל לעיכול ושופע בריאות ואנרגיה.

מה שיפה בשייק, מלבד קלות ההכנה ובריאות התוצאה, הוא היצירתיות שניתן לבטא בבחירת המרכיבים, המינונים, השילובים והתוספות, לשנות בכל פעם ולקבל שייק אחר, חדש ומעניין. כל פרי, טרי או מוקפא, יתאים לשילוב בשייק פירות, השאלה היא אם לשלב מיני פירות רבים וליצור טעם חדש, או להסתפק באחד או שניים, לשימור הטעם המקורי.

מאחר שמדובר במשקה, שייק פירות חייב גם בסיס נוזלי, שיכול להיות מים, חלב צמחי או מיץ פירות טבעי. לעידוד ספיגת הערכים התזונתיים של הפירות, מומלץ להוסיף לשייק מרכיבים שומניים, כמו טחינה גולמית, חמאת בוטנים, חמאת שקדים, אגוזים או אבוקדו.

הוספת תמרים או פירות יבשים אחרים, תיתן מענה לסוגיית המתיקות, אך אפשר לתגבר גם בסילאן או מייפל טבעי ובכל מקרה, כדי ליהנות משייק בריא עם מיטב הערכים התזונתיים של הפירות, חשוב לשתות מיד בסיום ההכנה.

פירות קפואים לגיוון השייק

פירות מבשילים כידוע, רק בעונה מסוימת בשנה וחלקם רק במקומות מסוימים העולם, אבל ההיצע הגדול של פירות קפואים שניתן למצוא כיום, הופך את שאלת המקום והזמן לבלתי רלוונטית. כלומר, ניתן לצרוך כמעט כל פרי, ישראלי או מיובא, בכל ימות השנה. מאחר שהקפאת פירות וירקות משמרת את מרבית ערכיהם התזונתיים, לא מדובר בפשרה בריאותית.

חיי המדף הארוכים והזמינות הגבוהה של פירות קפואים, הם יתרון בכל הנוגע להכנת שייקים. זאת בנוסף ליכולתם להשתלב היטב בבלילה ולתרום לקרירות ורעננות של "ברד", בעיקר בעיצומו של יום עמוס ומיוזע.

שייק בננה תמר לשגרת הכושר

כאמור, השמיים הם הגבול בכל הנוגע לשילובי מרכיבים בשייק, אבל השידוך המנצח הוא ללא ספק זה שבין הבננה לתמר, בזכות הטעם המתוק, המרקם החלק וגם מבחינת התרומה למשק האנרגיה בגוף.

מאחר שפעילות גופנית דורשת מרץ ומצד שני קלילות, שייק בננה תמר, הוא תדלוק מעולה לפני אימון כושר. הוא משביע, לא מכביד ואינו מצריך הכנות מורכבות.

התמרים מעניקים תחושת שובע בזכות תכולת סיבים תזונתיים גבוהה (5-8 גרם סיבים ל-100 גרם תמרים) וכמויות יפות של אשלגן ומגנזיום, התורמים לאיזון לחץ הדם ולצפיפות העצם. הבננות גם הן עתירות בסיבים תזונתיים, לצד ויטמינים מקבוצה B ואשלגן ונחשבות למקור אנרגיה מומלץ.

מאחר שבבננות ובתמרים היחס בין חדי-הסוכר הגלוקוז והפרוקטוז, כמעט זהה, ספיגת הפחמימות בגוף בצריכתם, תהיה יעילה יותר מפירות אחרים והאנרגיה זמינה יותר.



3,702 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page