top of page

שייק פירות: טעים, זריז וקליל להכנה - אווירה של תאילנד ב-3 דקות!

עודכן: 6 באוג׳ 2022

מי שביקר בתאילנד, לא ישכח את שייק הפירות הצונן והנפלא, המרענן האולטימטיבי ליום חם ולח. כל מה שנחוץ כדי לשחזר את התחושה גם בבית, הוא בלנדר טוב וכמה מפירות העונה!


שייקים

מהפן הבריאותי, עדיף לצרוך את המזון שלנו שלם, מאחר שהלעיסה מעודדת את מערכת העיכול לפעולה וגם תורמת לשובע. מצד שני, עם בוא הקיץ על שלל פירותיו הנפלאים, עולה החשק להפחית מאמץ בגריסה ולהתענג על משקה מתוק, קר ומרענן, שהוא גם בריא.


מאחר שמיץ המופק מסחיטה של פירות, מותיר אותנו עם הנוזלים והסוכר וללא הסיבים התזונתיים החשובים כל כך, ריסוק הפירות לשייק בבלנדר, הוא הדרך הבריאותית יותר. שייק פירות מאפשר לצרוך את הפרי במלואו ולא לוותר על אף אחד מערכיו התזונתיים.


שייק פירות יכול להיות פתרון מעולה ומהיר לארוחת הבוקר, מאחר שהוא קל ומהיר להכנה, משביע אך לא מכביד, מרענן וממלא באנרגיה, אבל אפשר לטחון ולשתות אותו גם בכל שעה אחרת ביום.


מדוע מומלץ לשתות שייקים פירות בריאים?

שייק פירות הוא לא רק בריא ומשביע, הוא יכול להיות גם טעים והאפשרויות לגיוון ויצירתיות רבות. מבחינת סוג הפרי הנטחן, למעשה כל פרי טרי, מוקפא או מיובש, יכול להתקבל בברכה. ניתן ללכת על פרי אחד או שניים כדי לחוש את טעמם, או לערבב כמה סוגים, לכדי תערובת עם טעם ייחודי, מבית היוצר שלכם.


כדי ששייק פירות יהיה באמת בריאותי וכדי לנצל את מלוא הערכים התזונתיים של רכיביו (הנוטים להתחמצן עם הזמן לאחר שנטחנו), יש לשתות אותו בסמוך ככל האפשר למועד ההכנה.


דרך טובה נוספת לשפר את ספיגת הערכים התזונתיים של מרכיבי השייק ועל הדרך גם לגוון את הטעם ולקבל מרקם עשיר וקרמי, היא להוסיף לו רכיבים שומניים, כמו טחינה, אגוזים, שקדים, זרעים שונים, אבוקדו, קרם קוקוס, חמאת בוטנים ואפילו שמן זרעי הענבים, בעל הטעם המתקתק.


שייקים מכל מיני צבעיים

הצטיידו בפירות קפואים!

לפני שניגשים להכנת שייק פירות, חשוב כמובן לדאוג למלאי זמין של פירות בבית. מכיוון שלא ניתן למצוא את כל מבחר הפירות הטריים בשווקים לאורך כל השנה, כדאי ומומלץ לשמר אותם בבית בטריותם ליום סגריר. השיטה הטובה ביותר לשמר פירות בבית לצורכי הכנת שייק, היא הקפאה.


הקפאה היא שיטת שימור שכמעט שאינה פוגעת בערכים התזונתיים של ירקות ופירות, אם הם נכנסים למקפיא במקסימום הטריות, חתוכים לקוביות בתוך שקיות אטומות. שימוש בפרי קפוא, עדיף לעיתים על פרי לא טרי, או כזה שנקטף מזמן ואיבד את חיותו. הקפאה לשימוש במועד מאוחר יותר, מתאימה במיוחד לבננות, הנוטות להבשיל ולהירקב מהר מדי.


פירות קפואים מהווים אלטרנטיבה מצוינת לפירות טריים להכנת שייק והם נשמרים היטב ונשארים זמינים לנו בכל עת. כמו כן, יש לקחת בחשבון שיש פירות שבארץ ניתן להשיג אותם בעיקר כפירות קפואים, כמו פירות יער או פטל.


יש לזכור שפירות קפואים בשייק תורמים גם להורדת הטמפרטורה שלו, מה שיכול להועיל מאוד ביום קיץ חם, וליצירת מרקם קרמי וסמיך.


איך מכינים שייק פירות?

להכנת שייק פירות, שייק ירוק או כל שייק אחר, נדרש בראש ובראשונה בלנדר טוב, שיאחד את כל המרכיבים למשקה אחיד, בעל מרקם חלק. אם רוצים להוסיף כתישת קרח לשייקים, יש לבחור בבלנדר חזק במיוחד.


לפני שמכניסים את המרכיבים למיכל הבלנדר, יש לחתוך אותם לקוביות או פרוסות, כדי לא לאתגר את יכולת הגריסה של המכשיר יתר על המידה.


המרכיבים של שייק פירות יכולים להיות כל פרי. בננות הן הפרי המוצלח ביותר לצורך העניין, וניתן לשלב אותן עם תותים, אבטיח, תפוח, מלון, מנגו, משמשים, אפרסקים, אננס, שזיפים או ענבים והרשימה עוד ארוכה. לצידם אפשר לשלב ירקות שונים, כמו מלפפונים וירקות עליים ירוקים כמו חסה, עלי בייבי, קייל, עלי כרוב ועוד.


לגיוון בטעמים ובערכים הבריאותיים, אפשר להוסיף לשייק עשבי תיבול שונים כמו פטרוזיליה, בזיליקום, נענע, לואיזה ועוד.


מה אפשר להוסיף לשייק פירות?

שייק פירות הינו מתוק בכל מקרה, מכיוון שהפירות מלאים בסוכר, אבל אם נדרש עוד בוסט של מתיקות (שהיא גם בריאותית), אפשר להוסיף לשייקים ממתיקים טבעיים כמו סילאן תמרים, מייפל, סירופ אגבה או פירות יבשים, שהם מקור טבעי מעולה למתיקות.


אם רוצים דווקא למתן את הטעם המתוק ולהוסיף לשייק גוון של חמיצות מרעננת, אפשר לסחוט פנימה כמה טיפות של מיץ לימון, או לשים דגש בבחירת הפירות, על הפירות החמצמצים.


פירות יבשים

מרכיבים נוספים שניתן לשלב בשייק אשר יתרמו לטעם, למרקם ולערכים הבריאותיים, הם זרעי פשתן, זרעי צ'יה או שומשום, אגוזים, שקדים, אגוזי קשיו, פירות יבשים כמו תמרים, תאנים או חמוציות מיובשות, פירות טרופיים כמו אסאי וגוג'י ברי, אבקה המופקת מאצת ספירולינה, אבקות חלבון ועוד.


לאוהבי הטעמים הנועזים, מומלץ להתנסות גם בהוספת תבלינים בריאים שונים כמו קינמון, ג'ינג'ר, כורכום או אבקת קקאו.


מה הופך שייק פירות למשקה?

למרות שהם מכילים גם הרבה מים, תערובת של פירות מרוסקים בלבד, תהפוך למחית. כדי לקבל משקה, יש צורך מן הסתם להוסיף לתערובת נוזלים לדילול וגם כאן יש מקום לבחירה ולהעדפה אישית.


ניתן לדלל את תערובת הפירות והירקות בעזרת מים, מיצי פירות שונים או מיץ תפוזים, שיתנו לשייק מרקם קליל ואוורירי, או חלב רגיל, חלב שקדים, חלב סויה, חלב קוקוס וכדומה, שיתנו מרקם עשיר וסמיך יותר. למיצוק הנוזלים של השייק, ניתן להוסיף גם קוביות או שבבי קרח שייתנו תחושה של "ברד".


מתכון לשייק פירות

שיק פירות מוצלח, כזה שניתן להכניס לשגרת היומיום, צריך להיות גם טעים, לא רק בריאותי. כאמור, כל שילוב יכול להתאים לטעם האישי, אבל יש כמה שילובים מנצחים. שייק מנגו ובננה, למשל, הולכים מצוין ביחד וישתלבו טוב מאוד הן עם מיץ תפוזים סחוט והן עם חלב שקדים או חלב אורז.


השילוב של בננה ומנגו מתאים מאוד גם עם תוספת של מלון, על בסיס מיץ, מים או חלב צמחי. הבננה הידידותית, מלכת השייקים, משתדכת היטב גם לתותים, פירות יער קפואים, תפוח, אגס או אננס.


אפשרות נוספת ליום קיץ חם, היא שייק ירוק, מרענן ועוקצני של קיווי עם עלי נענע, על בסיס מים ובהמתקה קלה של סילאן או מייפל.

11,959 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page