top of page

7 מאכלים קלים שכדאי לשלב בהם אבקות "סופר פוד"

עודכן: 21 ביולי 2022

אבקות "סופר פוד" הן יפות וצבעוניות ומבט בהן בהחלט מגרה אותנו לשלב אותן בתזונה שלנו אבל אנחנו לא תמיד יודעים איך. כדיאטנית קלינית חשוב לי לציין שצמד המילים "סופר פוד" הוא צמד של מילים שיווקיות שכוונתן לתאר מזונות עם עושר של רכיבים תזונתיים בריאים. ישנם מאכלים בסיסיים וזולים שלגמרי נחשבים כ"סופר פודס" כדוגמת סלק וקטניות.

בכל מקרה, אבקות ה- "סופר פוד" של סחוט הן אבקות שעשויות מחומרים איכותיים ללא שאריות של חומרי הדברה והן עוברות ייבוש בתהליך שאינו פוגע בערכים שלהן כמו ייבוש בהקפאה או באוורור טבעי.


הכנתי לכם מספר אפשרויות נוחות וקלות לשימוש באבקות סופר פודס.

צלחת עם כפיום אבקה

1. מוזלי

אבקת מאקי היא ללא ספק הפייבוריטית שלי מאבקות ה"סופר פוד". קודם כל תותי מאקי הם פרי שלא ניתן להשיגו בארץ כך שאבקה היא הדרך היחידה שאני מכירה לצרוך אותו. אבקת המאקי מתוקה, בעלת צבע סגול עז והיא עוטפת בתוכה נוגדי חמצון בשם אנתוציאנינינם אשר מקנים לה את צבעה וגם ויטמין C, ויטמין E, אשלגן, סידן וברזל בכמויות מרשימות.


את אבקת המאקי ניתן להוסיף בקלות למוזלי שעשוי מיוגורט חלבי או טבעוני עם אגוזים שאנחנו אוהבים, גרנולה או קוואקר וכפית של אבקת מאקי שתהפוך את המוזלי הזה לסגול, יפה, מזין ותתן לו מתיקות עדינה וטבעית.

באותו אופן תוכלו להוסיף אבקת מאקי גם לדייסה מכל סוג.


אבקה נוספת שתשתלב במאכלים אלה היא אבקת האסאי. אבקת האסאי עשירה מאוד בנוגדי חמצון ויש בה גם חומצות שומן מסוג אומגה 3, היא פחות מתוקה אך נותנת צבע יפייפה לצד בריאות.

וגם אבקת גוג'י ברי תעשה פה עבודה טובה למי שאוהב!


2. שייקים

שייק מנגו

איך אפשר שלא להזכיר את השייקים בכתבה על אבקות..?! אי אפשר..

בשייקים אפשר למעשה לשלב את כל סוגי האבקות אבל בעיקר אבקות שלפעמים פחות טעימות לנו אך מכילות עושר של ויטמינים ומינרלים כמו למשל אבקת ספירולינה שמשתלבת נהדר בשייק ירוק. כמוה גם אבקת כלורלה ועשב חיטה.


אבקה נוספת שאפשר לשלב בקלות בשייק כתום היא אבקת הכורכום שנחקרה כבר רבות בנוגע לתועלות שלה.


3. חביתה

קראתם נכון, ישנן אבקות שמשתלבות ממש בקלות בחביתה. אז אם כבר הכנו חביתה, בין אם מביצה או מאופציות טבעוניות כמו קמח חומוס/ עדשים וכדומה, למה שלא נקפיץ לה את הערכים התזונתיים באמצעות אבקת מורינגה למשל?


למורינגה סגולות רבות והיא מכילה ויטמינים כמו ברזל, סידן, ויטמינים מקבוצה B ועוד לצד נוגדי חמצון רבים נוספים.

חצי עד כפית של אבקת מורינגה היא התוספת המומלצת לחביתה. לחביתה ניתן להוסיף גם אבקת כורכום לפי הטעם.


4. טחינה

מי לא אוהב טחינה?? טחינה היא מאכל אהוב עשיר בשומנים בלתי רוויים שנחשבים לשומנים מהסוג הבריא יותר, לצד המינרלים החשובים סידן וברזל.


חברה טובה שלי מכינה לילדה שלה לבית הספר סנדוויץ עם טחינה ורודה שעשויה מערבוב פשוט של טחינה עם כפית של אבקת סלק.


אצל חברה אחרת שלי התארחתי יום אחד והיא הגישה טחינה ירוקה ואמרה - זה עם אבקת הספירולינה של סחוט! היה לי מאוד כיף לשמוע ובעיקר לטעום כי הטחינה יצאה מאוד טעימה והספירולינה בכלל לא הייתה מורגשת מעבר לצבע הירוק היפה שהיא הקנתה לטחינה.

טחינה סלק

5. פודינג צ'יה

אתמול פגשתי את ליאל, פיזיותרפיסטית נהדרת שגם דואגת לאיכות התזונה שלה. עשינו יחד הפסקת אוכל והיא הזכירה לי את האופציה הנפלאה של פודינג צ'יה כארוחה. ביקשתי ממנה את המתכון ואני מציעה להוסיף לו כפית של אבקת מאקי / אסאי או אבקת גוג'י ברי שיהוו שילוב פשוט מושלם למנה הזו.


ליאל הכינה לעצמה בקופסא את הפודינג כך שניתן פשוט להניח בתיק לפני היציאה מהבית:

  • 3 כפות צ'יה

  • 2 כפות שיבולת שועל

  • כוס חלב אורז שקדים

הכנה:

  1. מערבבים היטב ומשרים לחצי שעה או למשך לילה.

  2. ניתן להמתיק עם מייפל או סילאן וגם האבקה תספק מתיקות וצבע טבעיים.

  3. מקשטים עם אוכמניות, שקדים/ אגוזים ופירות אהובים.

פודינג צ'יה

6. עוגות וקינוחים

הפיסקה הזאת מתאימה למי שכבר יותר אוהב.ת את המטבח. אני בהחלט משתייכת לאלה שמחפשים את הפתרונות המהירים אבל אלה שיוצרים קינוחים צבעוניים ומיוחדים תמיד עוררו בי קנאה (מהסוג הטוב כמובן)!


אבקות סופר פודס יכולות בקלות להוות תחליף לצבעי מאכל שכידוע לא מומלצים. אבקת כורכום, פיטאיה, אסאי, מאקי, גוג'י ברי וסלק הן כולן אפשרויות נהדרות וגם נותנות לקינוח ערך תזונתי בריא!

עוגות וקינוחים

7. קערות סמודי

אבקות "סופר פודס" יכולות להוות השלמה נהדרת לכל קערת שייק מאבקות ירוקות כמו ספירולינה, מורינגה, וכלורלה ועד אבקות מתוקות וצבעוניות כמו מאקי, אסאי וגוג'י ברי.


אנחנו בסחוט מעדיפים להוסיף את אבקת המאקי כאבקה שנותנת מתיקות נוספת לצד סגול עמוק כשמדובר בקערות אסאי או אבקת מורינגה אם מדובר בקערה ירוקה וזאת משום שהטעם שלה יחסית עדין. ה"רציניים" יוכלו להנות מאבקות נוספות כמו ספירולינה ועשב חיטה.

קערות סמודי

ככלל, אם אפשר לקחת מאכל בסיסי ולשדרג את הערך התזונתי שלו אז למה לא??

אנחנו כל כך ממהרים כל היום, חוטפים נשנושים על הדרך והרבה פעמים מזניחים את הגוף ואת מה שהוא צריך לקבל.

אפשר לשים אבקה אפילו בכריך עם גבינה/ טחינה/ פסטו.


תהיו יצירתיים וחשבו איך אתם משדרגים.ות את התוכן התזונתי שלכן.ם במהלך היום.


ושיהיה לכולנו המשך קיץ רגוע.


קערית אסאי ברודה עם בננה

המידע והתכנים באתר אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא/ה או דיאטן/ית. כל תוכן המופיע באתר זה הינו אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו בדרך כלשהי יעוץ רפואי ו/או המלצה לטיפול ו/או תחליף לטיפול. השרותים והמידע באתר זה הינם כלליים ולא ניתן להתאימם באופן פרטני לצרכיו של כל אדם ואדם ועל כן לצורך קבלת טיפול רפואי ו/או יעוץ אישי יש לפנות לרופא/ה ו/או דיאטן/ית.

1,730 צפיות
bottom of page