top of page

5 סיבות שתמיד כדאי להחזיק ירקות קפואים במקפיא

עודכן: 27 באפר׳ 2022


שעועית ירוקה קפואה

ירקות קפואים 🥬🥦🍄🍆🥕הפכו למצרך קבוע בהרבה מקפיאים ביתיים אבל עם הרבה מיתוסים שמסתובבים היום, האם עצרתם לתהות 🧐כמה רכיבים מזינים הירקות הללו מציעים?


1: ירקות קפואים נקטפים בשיאם מבחינת טריות ורכיבי תזונה

  • ירקות שנועדו להיות "קפואים" ❄️ נקצרים בזמן שהם בשיא טריותם וערכם התזונתי אופטמלי. זמן קצר לאחר הקטיף, ירקות אלה הובלו להקפאה, דבר השומר על הערך התזונתי שלהם, מגן עליהם מפני התפתחות בקטריאלית ומונע מהם להתקלקל.

  • חלק ניכר מרכיבי התזונה של הירקות הקפואים נשמרים ולכן הם בריאים ומזינים בדומה למצבם הטרי. לעיתים ירקות קפואים שומרים על ערכם התזונתי טוב יותר מאשר ירקות טריים שישבו זמן רב בהובלה או אחסון.

  • ירקות טריים שאינם עונתיים או שאינם גדלים בארץ מועברים לעיתים למרחקים גדולים לאחר הקציר, מה שגורם לאובדן מסוים של ויטמינים/ מינרלים שלהם עד להגעתם לחנויות בניגוד לקפואים.


2: ירקות קפואים הם החברים הכי טובים שלכם לחסכון בזמן וספונטניות

ירקות קפואים מנה מהירה
  • כאשר אתם מתוזמנים בלוח זמנים צפוף, ירקות קפואים יכולים לחסוך לכם זמן רב בהכנת ארוחות. ניתן למשל להשתמש בשקית מעורבת של ירקות קפואים להכנת מוקפצים, תבשילים, פשטידות ומרקים למתכונים מהירים אשר חוסכים את זמן הקילוף והחיתוך.

  • גם כאשר רוב הדברים אזלו מן המקרר, מספר אפשרויות של ירקות קפואים במקפיא יכולים לסגור פינה של ארוחה טעימה, מהירה ומזינה.

3: ירקות קפואים בעלי חיי מדף ארוכים

  • לירקות קפואים חיי מדף של כשמונה חודשים לפחות, כך שהם נוטים פחות להשתבש אם תשכחו מהם, בניגוד לירקות הטריים שלכם שיתקלקלו אם לא תשתמשו בהם בתוך מספר ימים.

  • חיי המדף הארוכים שלהם הופכים אותם לאידיאליים לאכילה כאשר הירקות הגולמיים שאתם אוהבים אינם בעונה.

  • במידה ולא יצא לכם להכין אותם בזמן - תמיד אפשר לתעל אותם לבוסט של בריאות דרך הכנת שייק ירוק בריא במיוחד.

4: גם ירקות קפואים וגם טריים עושים פלאים לבריאותכם

  • בסופו של דבר, טוב שיש מגוון של אפשרויות כמו ירקות קפואים וטריים והרוב עניין של העדפה, זמן ומגוון. מבחינת היתרונות התזונתיים, שתיהן אפשרויות בריאות

5: הצעות פרקטיות ומהירות

  • פזרו קילו לקט גינה על נייר אפייה על תבניר אפייה, זלפו מעט שמן זית ומלח גס, אפו למשך 30-40 דקות עד שמשחים מעט מלמעלה ותוכלו לאכול להנאתכם או לנשנש ללא ייסורי מצפון!

לקט גינה קפוא
  • הניחו בווק או מחבת רחבה ועמוקה לקט ירקות בסגנון סיני, הוסיפו סויה דלת נתרן, כף סילאן ללא סוכר, פתיתי תבלין צ'ילי וג'ינג'ר טרי לפי הטעם. בשלו כ- 15 דקות וערבבו מדי פעם. המלצה - הוסיפו קוביות טופו להעלאת כמות החלבון.

 לקט סיני מוקפץ
  • זרקו לסיר 2 קילו מיקס לה קוצ'ינה או לקט ירקות לקוסקוס ורבע שקית (250 גרם) תירס מוקפא, תבלו עם כורכום, כמון, אבקת מרק טבעית, מלח ופלפל, הביאו להרתחה, הנמיכו לאש בינונית והמשיכו לבשל כ- 20 דקות. תוכלו להנות מהירקות כמרק או לשלבם עם קוסקוס (כדאי מחיטה מלאה)

מרק מלקט ירקות לקוסקוס
מוקפץ תחתיות ארטישוק, אפונה ובצל סגול
  • פזרו על נייר אפייה בתבנית אפייה כרובית וברוקולי מוקפאים, זלפו מעט שמן זית ומלח גס ואפו למשך 30-40 דקות. הגישו לצד מנה עיקרית או נשנשו כמו שזה

כרובית בתנור
  • בשלו אדממה בסיר מלא במים. הביאו להרתחה ובשלו במשך 5 דקות נוספות (עד שהאדממה צף). 250 גרם (רבע שקית) תספק לכם כ- 30 גרם חלבון ו -300 קלוריות. ארוחה יחסית דלה בפחמימות ומצוינת כנשנוש.

אדממה

5,232 צפיות

Comments


bottom of page