top of page

3 עובדות שלא ידעתן.ם על ספירולינה ולמה היא טובה בשבילכן.ם

מה ירוק, בעל טעם של האוקיינוס ​​ועמוס לחלוטין בפוטנציאל לשמור על הגוף שלנו ברמת אנרגיה שיא?


אם חשבתם על אצות, אתם בכיוון הנכון. מזון-על היישר מהמים שזוכה לתשומת לב רבה כבר לא מעט זמן ולו יתרונות בריאותיים רבים.

טחינה ספירולינה

אצת הספירולינה זכתה לשבחים במשך מאות שנים על ערכה התזונתי הגבוה, ונקראת, בין היתר, אחד מהמזונות העשירים ביותר בחומרים מזינים. ספירולינה, שמאמינים כי שימשה לראשונה בתרבויות אצטקיות עתיקות, שימשה לאחרונה גם כתוסף תזונה לאסטרונאוטים של נאס"א במשימות חלל.


ספירולינה נחשבת לאחד הצמחים העתיקים ביותר על פני כדור הארץ, אנשים צורכים אותה זמן ממושך והוכח שיש לה מספר יתרונות בריאותיים מלהיבים ביותר.


אז מהם היתרונות הבריאותיים השונים של הספירולינה והאם כדאי לכם לשקול להוסיף אותה לשגרת הויטמינים שלכם?

הספירולינה זהו סוג של ציאנובקטריה, שהיא משפחה של חיידקים חד-תאיים המכונה לעתים קרובות אצות כחולות-ירוקות.

בדיוק כמו צמחים, ציאנובקטריה יכולה לייצר אנרגיה מאור השמש באמצעות תהליך הנקרא פוטוסינתזה.


הספירולינה גדלה באוקיינוסים ובאגמים מלוחים. היא נמכרת בדרך כלל כאבקה או כתוסף בצורת טבליות והיא עשירה בחומרים מזינים טובים, כמו:

  • ברזל.

  • בטא קרוטן.

  • חלבון שאינו מהחי.

מינהל המזון והתרופות של ארצות הברית (FDA) אינו מאשר תוספי מזון אבל הוא כן מתייחס לספירולינה כ"מוכרת באופן כללי כבטוחה" ומאשר את השימוש בספירולינה כחומר צבע לשימוש במזונות כמו דגנים ותערובות של משקאות.

אבקת ספירולינה

מהם היתרונות הבריאותיים של ספירולינה?

ישנו גוף הולך וגדל של מחקרים התומכים בהשפעות החיוביות של ספירולינה על אנשים. יתרונות נוספים הוכחו במודלים של בעלי חיים שעשויים להיות נכונים גם לבני אדם. הראיות עד כה מצביעות על מספר סיבות להתרגש מהיתרונות הבריאותיים של ספירולינה והיום בחרתי ב-3 עובדות שאולי יפתיעו אתכם:


1. ספירולינה היא נוגד חמצון רב עוצמה

אנשים תמיד מתלהבים מההשפעות נוגדות החמצון של אוכמניות, אסאי, סלק ועוד. אתן.ם יכולות.ים להוסיף ספירולינה לרשימה הזו.


לנוגדי חמצון יש את היכולת הנפלאה לנטרל רדיקלים חופשיים, שהם בעצם רעלים שאנו באים איתם במגע בחיי היומיום שלנו. נוגדי חמצון מפחיתים את הדלקת בגופנו, מה שעלול להפחית את הסיכויים למגוון מחלות.

דלקת כרונית היא למעשה דלקת שאנחנו לא יכולים לראותה אבל היא כמו אש קטנה שעושה נזק לאט לאט ונקשרת למגוון מחלות כרוניות מערביות.


התכונות נוגדות החמצון של ספירולינה הן בין הסיבות שהיא משמשת אסטרונאוטים. (מעניין, הוכח שדלקת מהווה סיכון בריאותי גדול לחיי חלל.)


2. לספירולינה תכונות אנטי בקטריאליות

ספירולינה עשויה לסייע בהקלה על סמפטומים של חילופי עונות כמו אף גדוש ונזלת.


זהו ממצא מעניין מאוד מכיוון שסמפטומים של חילופי עונות הם די נפוצים ויש אנשים שמחפשים אפשרות הוליסטית יותר לשלוט בסימפטומים שלהם.

שייק ירוק

3. ספירולינה והיגיינת הפה

ספירולינה היא אנטי-מיקרוביאלית ואנטי-בקטריאלית (כלומר היא עשויה לסייע בעצירת הצמיחה של חיידקים ופולשים אחרים). מחקר אחד העמיד למבחן את הכוח של ספירולינה להרוג חיידקים באמצעות מי פה מספירולינה. התוצאות הראו שאנשים שגרגרו מי פה עם ספירולינה הראו ירידה משמעותית ברובד השיניים ודלקת חניכיים (מחלת חניכיים).


אז איך משלבים ספירולינה בקלות ביומיום שלנו?!

אבקת ספירולינה היא לא טעם מלבב עבור כל אחד אבל חבל להפסיד את השלל שהיא טומנת בחובה. אופציה נפלאה לשלב ספירולינה היא כמובן בתוך שייק ירוק מזין וטעים.

אופציות נוספות הן הוספה של כפית אבקת ספירולינה בתוך טחינה ביתית בקלות וגם שילוב של כפית אבקת ספירולינה בגוואקמולי - פצצה של ויטמינים ומינרלים שניתן להכין עם אבוקדו קפוא בכל עונה.

טחינה ירוקה ספירולינה

ספירולינה עשויה לא להיות בחירה טובה עבור כולם ואין ליטול אותה במינונים גבוהים. אנשים במצבים הבאים צריכים להיוועץ עם רופא לפני שמתחילים לשלב ספירולינה בתפריט היומי:

  • אישה בהריון או מניקה.

  • מערכת חיסון פגועה.

  • סוכרת.

  • הפרעת דם.

  • אלרגיה לרכיכות או למאכלי ים אחרים.

  • אי סבילות ליוד.

  • פנילקטונוריה (PKU) - מצב גנטי נדיר שבו לאנשים יש הצטברות של חומצת האמינו פנילאלנין.


המידע והתכנים באתר אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא או דיאטן/ית. כל תוכן המופיע באתר זה הינו אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו בדרך כלשהי יעוץ רפואי ו/או המלצה לטיפול ו/או תחליף לטיפול. השרותים והמידע באתר זה הינם כלליים ולא ניתן להתאימם באופן פרטני לצרכיו של כל אדם ואדם ועל כן לצורך קבלת טיפול רפואי ו/או יעוץ אישי יש לפנות לרופא/ה ו/או דיאטן/ית.

1,659 צפיות
bottom of page