top of page

עשו ואל תעשו בהכנת שייק בריאות

כאשר גם באירופה הקרירה הטמפרטורות נוסקות בקיץ, קל וחומר שכאן בישראל, מדובר בעונה חמה ומעיקה, המחייבת שיטות הצטננות מגוונות. אחת הטעימות והבריאותיות שבהן, היא שתיית שייקים קרים.


הקיץ הישראלי מביא רבים מאיתנו לדבוק בחללים הממוזגים ולהמעיט ביציאות, עד לשעות הערב. אם החלל הממוזג ששוהים בו במשך היום הוא בית המגורים או מקום העבודה, תמיד טוב להוריד עוד יותר את טמפרטורת הגוף, באמצעות משקה קר, שייק ירוק למשל.

בחורה שותה שייק

שייקים בריאים: רעננות, בריאות ואנרגיה

פשטות ההכנה שלו והאפשרות לשילוב בסדר יום עמוס, הביאה לכך שהשייקים הירוקים הפכו לטרנד בריאותי מוביל. למרות שקצת קשה להגדיר אותו כמשקה בשל סמיכותו, שייק קר מפירות, טריים, מיובשים או מוקפאים, עלים ירוקים, אגוזים ועוד, הוא לפעמים כל מה שצריך ביום קיץ לוהט.


יש רק להחזיק בהישג יד את המרכיבים הנבחרים וכמובן בלנדר איכותי, שיכול להתמודד גם עם אלמנטים קפואים ולרסק הכול בזמן קצר, כדי לשמור על הערכים התזונתיים. את השייק כדאי לשתות מיד לאחר ההכנה וזה יכול לקרות בבית, כתחליף מהיר לארוחת בוקר, בהפסקת הצהריים במקום העבודה, או כפתרון לבעיית הנשנושים בערב, מול הטלוויזיה.


צריכת שייקים יכולה להיטיב עם אנשים המתקשים בלעיסת מזון או בעיכול של מזונות מוצקים ולכן סובלים ממחסור ברכיבים תזונתיים. מזון המעובד למחית, קל יותר לצריכה ולפירוק במערכת העיכול וזמינותו הביולוגית בגוף, גבוהה יותר.

שייק עם פירות וירקות ירוקים
שייק עם פירות וירקות ירוקים

חמישה יתרונות לשילוב שייקים בתפריט בקיץ

מלבד קלות ההכנה והטעם המעולה של השייקים, הניתן לשליטה והכוונה (כשלצד קלאסיקות כמו שייק בננה תמר, ניתן למצוא מתכוני שייקים רבים באינטרנט), לצריכת שייקים יומיומית, יש יתרונות לבריאות ולאיכות החיים.

  1. המון ערכים תזונתיים בכוס אחת - יש סיבה לקרוא לשייקים סופרפוד, מאחר שניתן לשלב בהם מגוון של מזונות בריאים ובצורתם הטבעית והמזינה ביותר, כמו פירות, עלים ירוקים, אגוזים, זרעים ואבקות העשויות מאצות, עלי תה ופירות אקזוטיים. כל אלה, מכילים כמויות ומגוון של ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים ועוד.כמו בטעם ובמרקם, גם בערכים התזונתיים של השייק אפשר לשלוט, באמצעות בחירה ברכיבים המכילים רכיב תזונתי שרוצים לקבל, אם זה ברזל, סידן, ויטמין C, חומצה פולית וכיו"ב. יתרון גדול של השייק הירוק הוא היכולת לשלב בו מגוון של ירקות עליים ירוקים, יותר ממה שאדם ממוצע מסוגל ללעוס ביום, תוך מיסוך מסוים של המרירות של חלקם. למנת שייק אחת, אפשר להכניס כמה וכמה מיני עלים כמו חסה, כרוב, תרד, מנגולד, פטרוזיליה, נענע, קייל ועוד ולהרוויח את הערכים התזונתיים של כולם ובעיקר הכלורופיל שהוא נוגד חמצון חזק, באפס מאמץ.

  2. שיפור מאזן הנוזלים בגוף - אחד הכללים החשובים לבריאות טובה בקיץ, הוא שמירה על מאזן הנוזלים בגוף. כשחם ומזיעים ולא שותים מספיק, קל מאוד להתייבש.רמת נוזלים תקינה, חיונית לכל תפקודי הגוף ומבטיחה שהמוח, השרירים, מערכת העיכול והמערכת החיסונית, יתפקדו היטב. מחסור בנוזלים, הוא מצב שעלול להיות מסוכן ולהביא להתייבשות. בנוסף לטמפרטורות והלחות באוויר, גם שתיית קפה, אלכוהול ומשקאות ממותקים, אכילת מזונות מעובדים ועישון סיגריות, מייבשים את הגוף מנוזלים. הדרך הטובה לגלות אם רמת הנוזלים בגוף מאוזנת, היא בחינה של צבע השתן. אם הוא בהיר וצלול, סימן שמצב הנוזלים תקין. שתן צהוב כהה, יעיד על מחסור בנוזלים.אם אתם עסוקים מדי או שוכחים לשתות מים בימים חמים, שייקים יתגברו את מערך הנוזלים בגוף, בזכות המים, החלב הצמחי או המיץ שמוסיפים להם, ביחד עם תכולת המים הגבוהה בפירות ובעלים עצמם.

  3. תגבור האנרגיה ביום חם - טמפרטורות גבוהות לא מועילות לאנרגיות שלנו והשאיפה בימים החמים, היא בעיקר להשתרע ללא תזוזה. תגבור האנרגיה, הוא צורך חשוב בימים כאלה ולא רק כדי לבצע אימון או פעילות גופנית, אלא גם כדי להוציא לפועל את מטלות הבית הפשוטות ביותר, או לצאת בבוקר לעבודה. שייק מפירות ועלים ירוקים, יכול בהחלט לסגור את הפינה, לטובתם של ספורטאים שמעוניינים לגוון מעט את משקאות החלבון והאנרגיה שלהם וגם למי שמתקשים למצוא כוחות ומרץ, פשוט לעבור את היום.

  4. ניקוי רעלים - הגוף שלנו צובר רעלים, המגיעים ממזונות ומשקאות מתועשים, אוויר מזוהם, תרופות או כימיקלים שבאנו איתם במגע. חשיפת יתר לחומרים מזיקים, מחבלת במנגנון הניקוי הטבעי של הגוף וביכולתו להיפטר מהפסולת.בנוסף לרעלים הללו, התזונה המערבית, המבוססת על מזון מעובד והרבה חלבון מהחי, מביאה לבעיות רבות במערכת העיכול כמו נפיחויות וגזים, צרבות, תסמונת המעי הרגיז, ריפלוקס ועוד, מאחר שחלק מהמזון אינו מפורק כראוי במערכת העיכול. הצטברות פסולת על דופנות המעיים, עלולה לעודד התפתחות מחלות כמו סרטן המעי הגס. שייק המכיל עלים ירוקים, יכול לבצע את פעולת הניקוי. הכלורופיל שבעלים הירוקים, נמצא במחקרים כמסייע בפינוי מתכות כבדות מהגוף ובעיקר מהכבד, המשמש לסינון רעלים. הסיבים התזונתיים שבמרכיבי השייק, תורמים גם הם את חלקם בפינוי הפסולת וניקוי מערכת העיכול.

  5. ירידה במשקל - השמנת יתר היא אף פעם לא דבר רצוי והיא קשורה לשורה של מחלות כמו סוכרת, יתר לחץ דם, מחלות לב וסרטן. ירידה במשקל היא פעמים רבות צורך בריאותי, מעבר לאסתטי. שילוב של שתיית שייקים ירוקים בשגרת היום, יכול לתרום גם להשלת הקילוגרמים. השייקים משביעים, מונעים זלילה ומחליפים את החטיפים המתוקים. הפירות והעלים המרכיבים אותם, הם ברובם דלי קלוריות, כמות הנוזלים בהם גבוהה והם מכילים סיבים תזונתיים.השובע שהשייקים הירוקים מספקים מצד אחד והתרומה שלהם לתפקוד תקין של מערכת העיכול ולניקוי רעלים מהצד השני, מביאים באופן טבעי גם לירידה בצריכה הקלורית היומית, לירידה במשקל ולתחושה קלה ונעימה הרבה יותר.

2,100 צפיות
bottom of page