top of page

שייק מנגו אקזוטי: המלך הטרופי של שייק הפירות!

כשהטמפרטורות עולות, שייק מנגו צונן יכול בהחלט לשנות את האווירה. לשם כך, יש להצטייד מבעוד מועד במנגו קפוא, המוכן לשליפה מהפריזר היישר אל הבלנדר, להוסיף נוזלים ותוספות כיד הדמיון ולהכין שייק אקזוטי.




בקיץ הישראלי הלוהט, שייק פירות קר הוא לפעמים כל מה שצריך כדי לנקות את הראש, להתרענן ולקבל בוסט של אנרגיה. שייק מנגו הוא לדעתנו מהמשכנעים שבהם, אבל הכנת שייק פירות, יכולה להיות כר נרחב ליצירתיות, בכל הנוגע לשילובים בין פירות שונים, טריים וקפואים.


לצד תוספת הכרחית של נוזלים כמו חלב שקדים, מים או מיצי פירות, אפשר ומומלץ לשלב בשייק מנגו בפרט ובשייק פירות בכלל, מיני זרעים ואגוזים, פירות יבשים ואבקות של סופר פודס. עם כל אלה, הבלנדר יפיק משקה בריאות שהוא גם מזין, גם מרווה את הצימאון וגם מרגיע את הרעב.


שייקים טעימים, מהווים שיטה פשוטה וידידותית לשילוב של יותר פירות, על ערכיהם הבריאותיים הרבים, בתפריט היומיומי. אפשר לשתות את השייק כתחליף לארוחת הבוקר, או כארוחת ביניים מרעננת במהלך היום.

כדי לתגבר את האפקט הבריאותי של המשקה וגם כדי לעניין את החך, כדאי לגוון במיני הפירות והתבלינים שמשלבים בו, וכן בשאר התוספות, כפי שנפרט בהמשך.


פירות קפואים לשייק פירות: מרעננים, בריאים וזמינים!


מגוון הפירות הטריים הזמינים בקיץ הישראלי הוא גדול ורק טבעי להפוך אותם לשייק. מאידך, גם בשאר עונות השנה ניתן למצוא הרבה מאוד פירות, מקומיים ומיובאים, בתא ההקפאה בסופר. כלומר, נגמרו תירוצים. תמיד אפשר להכין שייקים בריאים בבית.


ואפילו לא מדובר בפשרה בריאותית. תהליך של הקפאת פירות וירקות, מצליח לשמר הן את המרקם והן את הטעם. יתרה מזאת, מחקרים מהשנים האחרונות, מצאו שהקפאת פירות וירקות טריים, בהם תותים, אוכמניות, מנגו, גזר, ברוקולי ואחרים, לא פגעה בתכולת הוויטמינים, המינרלים, הסיבים התזונתיים ונוגדי החמצון שלהם.


מאחר שהפירות המיועדים להקפאה נקטפים בשיא בשלותם ונכנסים מיד למקפיא, הרכיבים התזונתיים נשמרים לאורך זמן והם אף יכולים לעלות באיכותם הבריאותית על הפירות הטריים. אלה, כידוע, מתגלגלים זמן לא קצר ועוברים מיד ליד בהליך השיווק, מהחקלאי למשווק ומשם למדפי המרכולים, עד שהם מגיעים לידיו של הצרכן.


מכאן שהפירות הקפואים אינם פחות בריאותיים מפירות טריים. במקביל, יש להם יתרונות כחומר גלם להכנת שייקים ללא תכנון מוקדם, מאחר שהם זמינים תמיד, קלים לאחסון ועמידים לאורך זמן.


האופציה הקלה והנוחה ביותר, היא לרכוש פירות קפואים שונים מוכנים לשייק, או מיקס פירות קפואים ואז פשוט לשלוף בשעת הצורך ולהשתמש מיד, ללא צורך בהפשרה. במקביל, ניתן להקפיא פירות גם בבית. לחתוך לקוביות ולאחסן במקפיא, לצורכי הכנה מיידית של שייק מנגו, בננות, אננס או פירות יער, אך לא תמיד יש את הפירות הרצויים כי זה לא העונה, ומדובר בלא מעט עבודה שדורשת זמן ואנרגיה.


שייקים בריאים: פירות קפואים למרקם מרענן


אם יש לכם די מקום בפריזר, כדאי לאחסן בו פירות קפואים בכמויות גדולות. זה גם משתלם כספית, גם נשמר לאורך זמן וגם חוסך גיחות לסופר.

הפירות הקפואים הם לא רק בריאותיים, זמינים ומוכנים לשימוש, הם יתרמו לא מעט גם בנושא המרקם של השייק. ריסוק של פירות קפואים בבלנדר, מפיק מחית במרקם סמיך ועשיר. חשוב לדעת, אגב, שריסוק של פירות קפואים, מחייב שימוש בבלנדר חזק ועוצמתי, שיוכל לעמוד בעומס.


מאחר שברור שאין שייק ללא נוזלים, יש לתת את הדעת גם עליהם. לצמצום במספר הקלוריות של השייק, עדיף להשתמש במים. לקבלת שייק טיפה עשיר וסמיך יותר, ניתן להשתמש במיץ תפוזים, חלב צמחי או חלב רגיל.

יחס סביר בין מוצקים לנוזלים בשייק, הוא בין 1/2-3/4 כוס מים, על כוס וחצי פירות קפואים. אפשר להתחיל משם ולשפר, על פי הטעם והמרקם הרצויים.


תוספות לשייק פירות


לצד הפירות הקפואים, כדאי ומומלץ לשלב בשייק תוספות בריאותיות, שיתרמו גם לטעם ולארומה. צמחי תבלין למשל, כמו נענע, מורינגה, גרידת שורש ג'ינג'ר, קינמון, תמרים או בוסט פירות שיקפיצו את המתיקות, אבקת קקאו, שקדים, אגוזים למינים, זרעי צ'יה ופשתן או אבקות מאצות כמו ספירולינה וכלורלה, הנחשבות למזון על.

לקבלת מרקם עשיר יותר, מושחת, אם תרצו, אפשר לצקת לבלנדר גם טחינה גולמית או חמאת בוטנים או שקדים.


שייק מנגו: מלך השייקים!


אחד הפירות המוצלחים ביותר להכנת שייק קר ומרענן הוא כאמור המנגו, בשל המתיקות העזה והמרקם הקטיפתי שלו.

עץ המנגו הוא עץ טרופי, שמוצאו בדרום מזרח אסיה. לפרי, בעל הגלעין הגדול והציפה הצהובה -כתומה, יש זנים שונים, הנבדלים בצורה, בגודל, בצבע, במרקם ובטעם.


גידולי מנגו נפוצים אמנם בעיקר באזורי אקלים טרופי וסובטרופי, במדינות כמו סין, תאילנד, פיליפינים, הודו, מקסיקו, אינדונזיה ופקיסטן. אך מאז שנות ה-70 של המאה הקודמת, החלו לגדל את הפרי בעוד מדינות ברחבי העולם, כולל ישראל.

עם כל הכבוד ליתרונות הבריאותיים של אכילה ולעיסה של פרי המנגו העסיסי, הטרי והשלם, קשה לעמוד בפני הרעיון של שייק מנגו קר ומרענן ביום חם ומעייף, בעיקר כשכל מה שנדרש הוא לפתוח את המקפיא, להוציא חבילה של פלחי מנגו מוקפאים ובמינימום טרחה, להוציא מתחת ידינו משהו שבין שייק לסורבה קפוא, בעל טעם נפלא.


בנוסף לפן המהנה, שייק מנגו הוא גם יכול להוות ארוחת ביניים מזינה שהיא גם מתוקה ומפנקת. המנגו עשיר בוויטמינים ומינרלים, בהם ויטמין A,C,E וויטמינים מקבוצת B לצד מינרלים כמו מגנזיום, אשלגן, סידן ואבץ. בנוסף, יש בפרי שני נוגדי חמצון חזקים, בשם זאקסנטין ולוטאין. בהשוואה לפירות כמו בננה, גויאבה ותפוז, המנגו מכיל את הכמות הגבוהה ביותר של חומצות פנוליות.

,

יש לזכור כמובן שפרי המנגו מכיל, לצד הערכים התזונתיים הרבים, גם סוכרים מסיסים כמו סוכרוז (סוכר לבן), פרוקטוז (סוכר פירות) וגלוקוז. עם ההבשלה, עולה ריכוז הסוכרים והפרי מקבל את מתיקותו המוכרת.


4,855 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page