top of page

11 פירות דלים בסוכר שאתם פשוט חייבים לשלב בתפריט שלכם

עודכן: 1 בדצמ׳ 2022

פירות נקשרים בראש ובראשונה עם חודשי הקיץ, ולמרות שהגוף תמיד יכול להפיק תועלת מעושר היתרונות הבריאותיים שלהם, דווקא בחודשי החורף הקרים הגוף באמת זקוק לחיזוק של פירות. ככל שאנו עוברים לטמפ' נמוכות ולימים קצרים יותר, אנו רגישים יותר לווירוסים, כולל שפעת, שמתחילה לעלות בשכיחות שלה ממש בימים אלה.


פירות דלים בסוכר

עם נוגדי החמצון, הסיבים ומגוון הויטמינים שלהם, פירות מועילים במיוחד להגנה עלינו. יש אנשים שנמנעים מפירות בגלל תכולת הסוכר והפחמימות שלהם, אבל כדיאטנית קלינית אני יכולה להעיד שזו תהיה טעות, שכן יש המון אפשרויות של פירות דלים בפחמימות. למעשה, ישנו "פרדוקס השמנת פירות" משום שדווקא לאנשים עם צריכת פירות גבוהה יותר יש משקל גוף נמוך יותר מאלה עם צריכה נמוכה יותר של פירות.


אין סיבה להירתע מפרי בריא ושלם, בעיקר משום שהוא מציע מגוון רחב של חומרים מזינים כמו אשלגן, ויטמינים A ו-C, לצד סיבים תזונתיים. ואיזה כיף שהיום ניתן להנות מכל הפירות בצורה הקפואה שלהם שאינה נופלת כלל מהמקבילה הלא קפואה ולעיתים אף שומרת יותר על נויטמינים והמינרלים החשובים.


אם אתן/ם מודעות/ים לצריכת הפחמימות שלכן/ם, יש הרבה פירות דלי פחמימות שתוכלו ליהנות מהם. ריכזתי עבורכן/ם את הפירות הדלים ביותר בפחמימות, שהם עמוסים בצפיפות תזונתית, כולל ויטמינים שיכולים לעזור לתמיכה בחורף בריא:


1. אבטיח 🍉

באבטיח יש רק 28 קלוריות לכוס! יש בו גם רק 7.5 גרם פחמימות למנה. למעשה, אבטיח הוא 92% מים. צריכה מספקת של נוזלים חשובה גם במהלך החורף, אז שימו לב לפרי הזה.


2. אוכמניות

ללא ספק אחד הפירות האהובים עליי וכנראה שתמצאו אותן בהרבה מאכלים / משקאות שאכין. מחקרים מראים על קשר אפשרי בין אוכמניות לתפקוד המוח ואני מעודדת אתכם לכלול אוכמניות בתזונה היומית שלכן/ם. באוכמניות יש נוגדי חמצון טבעיים הידועים בסיוע להפחתת דלקתיות. כוס אוכמניות ביום קשורה לזיכרון ולתפקוד המוחי. כל היתרונות הללו עבור 84 קלוריות בלבד ו-14.5 גרם פחמימות למנה? אני בפנים!


דרך מחממת וחורפית לשלב את האוכמניות היא להוסיפן למשל לקערת דייסת שיבולת שועל חמימה.


אוכמניות

3. פטל שחור

פטל שחור הוא פרי דל פחמימות נוסף, עם 10 גרם פחמימות לכוס. כמו אוכמניות, אני ודיאטנים נוספים מדגישים שכחלק מהקבוצה של פירות היער, פטל עשיר בנוגדי חמצון, להם תפקידים חשובים מאוד בהגנה עלינו ולכולם ראיות מדעיות.


פטל שחור קפוא

4. פטל אדום

פטל אדום מעט יותר מתוק מאשר פטל שחור אך חמצמץ יותר מאוכמניות. הוא מביא יתרונות דומים לשולחן. הפטל עשיר בנוגדי חמצון הידועים כמועילים לבריאות.


פירות יער

5. אגסים 🍐

אגסים הם בחירה טובה במיוחד והם עשויים להיות קשורים לעיכול. הם יחסית דלים בפחמימות (15 גרם לכוס) ומקור טוב לסיבים. חברו את האגסים שלכם ליוגורט עשיר בפרוביוטיקה לקבלת יתרונות נוספים.


אגס

6. תפוזים 🍊

אמנם אתם כבר יודעים שתפוזים מכילים ויטמין C, שעשוי להיות קשור למערכת החיסון, אבל הפרי הזה טוב לתהליכים נוספים. אחת הסיבות לכך היא שתפוזים למשל מכילים סיבים הנקראים פקטין שלהם יתרונות בריאותיים שנחקרו לא מעט.


7. תותים 🍓

בכוס אחת של תותים יש פחות מ-8 גרם פחמימות והן דרך דלת סוכר לקבל יותר ויטמין C וסיבים תזונתיים בתזונה. כמו פירות יער אחרים, אכילת תותים באופן קבוע נקשרה מדעית ליתרונות בריאותיים.


דרך נהדרת להשתמש בתותים קפואים חוץ מלהוסיף אותם לשייקים היא פשוט לשים אותם בקופסא ולאכול כארוחת ביניים ברגע שהם מפשירים מעט. בכלל, את כל פירות היער הקפואים ניתן לקחת איתנו בדרך בקופסא ולעשות הפסקה קטנה כדי להנות מהעושר שלהם במהלך היום. אני למשל שמה לילדים שלי קופסא עם פטל אדום ואוכמניות לארוחת 10. כשמגיעה השעה, הטמפרטורה של הפירות מושלמת.


תותים קפואים

8. לימון 🍋

אני ממליצה להשתמש בלימון כדי להוסיף גם טעם וגם יתרונות בריאותיים לכל דבר. כמו פירות הדר אחרים, הלימון מכיל ויטמין C.


9. חמוציות

חמוציות מכילות סיבים פרה-ביוטיים התומכים בצמיחה של חיידקים מועילים במעיים. עם 12 גרם פחמימות בלבד לכל כוס, מהפרי הזה תרוויחו גם אשלגן, ויטמין C וויטמין A. חמוציות גם עשירות ב-d-mannose, מה שעשוי להיות קשור בדלקות בדרכי השתן.


10. רימונים

למרות שהרימונים דלים בקלוריות ובפחמימות, הם עשירים בסיבים. הוסיפו אותם לסלטים, קערות דגנים או שיבולת שועל לקבלת מגע של בריאות וטעם. את הרימון ניתן להוסיף לכל מתכון ולהנות ממנו כמו שהוא גם בצורתו הקפואה. מבחינתי רימון הוא מלך הפירות ואיך הילדה שלי שאלה לפני כמה ימים - זה בגלל שיש לו כתר?! :)


סלט עם רימון

11. אננס 🍍

אננס אמנם לא נחשב לפרי הדר, אבל הוא עוד מקור נהדר לויטמין C. נסו לשלב אותו גם אם אתם סובלים מעצירות; מלבד סיבים, הוא מכיל קבוצה של אנזימי עיכול הנקראים ברומלין.


 

‏מעניין אתכם איך השייקים משפיעים על הבריאות שלנו?

‏ענו על הסקר שהינו חלק ממחקר מדעי שלי. כך נוכל להסיק מסקנות אמיתיות לגבי תרומתם של הפירות ומרכיבים נלווים לשייקים לבריאות שלנו. מבטיחה לשתף בתוצאות!




המידע והתכנים באתר אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא/ה או דיאטן/ית. כל תוכן המופיע באתר זה הינו אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו בדרך כלשהי יעוץ רפואי ו/או המלצה לטיפול ו/או תחליף לטיפול. השרותים והמידע באתר זה הינם כלליים ולא ניתן להתאימם באופן פרטני לצרכיו של כל אדם ואדם ועל כן לצורך קבלת טיפול רפואי ו/או יעוץ אישי יש לפנות לרופא/ה ו/או דיאטן/ית.

6,627 צפיות
bottom of page