top of page

5 יתרונות חשובים בשתיית שייקים!

עודכן: 24 באוק׳ 2022

שייקים הפכו כבר לדרך חיים אצל אנשים רבים כחלק מדיאטה מסוימת, טבעונות מאוזנת, פינוק מזין, תחליף ארוחה או פשוט משקה מרענן וטעים.

בחורה שותה שייק

שייקים בריאים: רעננות, בריאות ואנרגיה

פשטות ההכנה שלהם והאפשרות לשילובם בסדר יום עמוס, הביאה לכך שהשייקים הפכו לטרנד בריאותי מוביל.

שייק מתקתק או חמצמץ מפירות קפואים, עלים ירוקים, אגוזים ואבקה עשירה בויטמינים ומינרלים, הוא לפעמים כל מה שצריך כדי להרגיש טוב במהלך היום שלנו.


יש רק להחזיק בהישג יד את המרכיבים הנבחרים וכמובן בלנדר איכותי, שיכול להתמודד גם עם אלמנטים קפואים ולרסק הכול בזמן קצר, כדי לשמור על הערכים התזונתיים. את השייק כדאי לשתות מיד לאחר ההכנה וזה יכול לקרות בבית, כתחליף מהיר לארוחת בוקר, בהפסקת הצהריים במקום העבודה, או כפתרון לבעיית הנשנושים והחיפוש הבלתי נפסק אחר משהו מתוק.


צריכת שייקים יכולה להיטיב עם אנשים המתקשים בלעיסת מזון או בעיכול של מזונות מוצקים ולכן סובלים ממחסור ברכיבים תזונתיים. מזון המעובד למחית, קל יותר לצריכה ולפירוק במערכת העיכול וזמינותו הביולוגית בגוף, גבוהה.

שייק עם פירות וירקות ירוקים

חמישה יתרונות לשילוב שייקים:

מלבד קלות ההכנה והטעם המעולה של השייקים, הניתן לשליטה והכוונה (כשלצד קלאסיקות כמו שייק בננה תמר, ניתן למצוא מתכוני שייקים רבים באינטרנט), לצריכת שייקים יומיומית, יש יתרונות לבריאות ולאיכות החיים.


1) המון ערכים תזונתיים בכוס אחת

יש סיבה לקרוא לשייקים סופרפוד, מאחר שניתן לשלב בהם מגוון של מזונות בריאים ובצורתם הטבעית והמזינה ביותר, כמו פירות, עלים ירוקים, אגוזים, זרעים ואבקות העשויות מאצות, עלי תה ופירות אקזוטיים. כל אלה, מכילים כמויות ומגוון של ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים ועוד. כמו בטעם ובמרקם, גם בערכים התזונתיים של השייק אפשר לשלוט, באמצעות בחירה במאכלים/ סוגי פירות המכילים רכיב תזונתי שרוצים לקבל, אם זה ברזל, סידן, ויטמין C, חומצה פולית וכיו"ב. יתרון גדול של השייק הירוק למשל הוא היכולת לשלב בו מגוון של ירקות עליים ירוקים, יותר ממה שאדם ממוצע מסוגל ללעוס ביום, תוך מיסוך הטעם והמרירות שלהם. למנת שייק אחת, אפשר להכניס כמה וכמה מיני עלים כמו חסה, כרוב, תרד, מנגולד, פטרוזיליה, נענע, קייל ועוד ולהרוויח את הערכים התזונתיים של כולם, באפס מאמץ.

אבקות

2) שיפור מאזן הנוזלים בגוף

אחד הכללים החשובים לבריאות טובה, הוא שמירה על מאזן הנוזלים בגוף. כשחם ומזיעים ולא שותים מספיק, קל מאוד להתייבש. ובכלל, להרבה מאתנו ישנה נטייה לשכוח לשתות במהלך היום. רמת נוזלים תקינה, חיונית לכל תפקודי הגוף ומבטיחה שהמוח, השרירים, מערכת העיכול והמערכת החיסונית, יתפקדו היטב. בנוסף לטמפרטורות והלחות באוויר, גם שתיית אלכוהול ומשקאות ממותקים, אכילת מזונות מעובדים ועישון סיגריות, מייבשים את הגוף מנוזלים. הדרך הטובה לגלות אם רמת הנוזלים בגוף מאוזנת, היא בחינה של צבע השתן. אם הוא בהיר וצלול, סימן שמצב הנוזלים תקין. שתן צהוב כהה, יעיד על מחסור בנוזלים. אם אתם עסוקים מדי או שוכחים לשתות מים בימים עמוסים, שייקים יתגברו את מערך הנוזלים בגוף, בזכות המים, החלב הצמחי או המיץ שמוסיפים להם, ביחד עם תכולת המים הגבוהה בפירות ובעלים עצמם.

3) תגבור האנרגיה ביום מעייף

ישיבה ממושכת בעבודה, כמו גם אכילת נשנושים מעובדים ומאפים, הרבה פעמים מביאה אותנו לתחושה גדולה של עייפות ויציאה מריכוז. תגבור האנרגיה, הוא צורך חשוב בימים כאלה ולא רק כדי לבצע אימון או פעילות גופנית, אלא גם כדי להוציא לפועל את מטלות העבודה והבית הפשוטות ביותר, או לצאת בבוקר לעבודה. שייק מפירות ועלים ירוקים, יכול בהחלט לסגור את הפינה, לטובתם של ספורטאים שמעוניינים לגוון מעט את משקאות החלבון והאנרגיה שלהם וגם למי שמתקשים למצוא כוחות ומרץ, פשוט לעבור את היום.

שייק ירוק

4) בריאות על חשבון ג'אנק

אם אתם נמנים על אלה שמתפתים לחטיפים ונשנושים מתועשים במהלך היום, הגוף שלכם פוגש חומרים שעשויים לפגוע בבריאות כגון כמויות גבוהות של סוכר לבן, עמילנים, חומרי טעם, מסמיכים, משפרים ומה לא?! זאת בנוסף לאוויר מזוהם, תרופות או כימיקלים שפחות בשליטתנו. חשיפת יתר לחומרים מזיקים, מחבלת במנגנון הניקוי הטבעי של הגוף וביכולתו להיפטר מהפסולת. בנוסף, התזונה המערבית, המבוססת על מזון מעובד והרבה חלבון מהחי, מביאה לתסמינים רבים כגון נפיחויות וגזים, צרבות, תסמונת המעי הרגיז, ריפלוקס ועוד, מאחר שחלק מהמזון אינו מפורק כראוי במערכת העיכול. שייק המכיל פירות עשירים בנוגדי חמצון ועלים ירוקים הוא קל לעיכול ונותן לנו בדיוק את מה שאנו זקוקים לו על מנת להזין ולהרגיש טוב. כלורופיל הוא כימופרוטאין שנותן לצמחים את צבעם הירוק. בני האדם מקבלים אותו מירקות ירוקים עליים כמו ברוקולי, רוקט, ארוגולה, עלי בייבי, חסה, כרוב ותרד. ישנן טענות רבות על סגולותיו של הכלורופיל ודרך פשוטה להוסיף לתפריט שלנו שלל עמוס של ירקות אלה הוא בשייק.

5) ירידה במשקל

השמנת יתר היא אף פעם לא דבר רצוי והיא קשורה לשורה של מחלות. ירידה במשקל היא פעמים רבות צורך בריאותי, מעבר לאסתטי. שילוב של שתיית שייקים ירוקים בשגרת היום ממספר היבטים: דיאטות לירידה במשקל הרבה פעמים דלות וחוסכות מהגוף שלנו ויטמינים ומינרלים חשובים.


שייק אחד ביום כתחליף ארוחה יבטיח לנו כמות יפה מאוד של ויטמינים ומינרלים מסוימים למשל ויטמין C, אשלגן וגם כמות גבוהה של סיבים תזונתיים. בנוסף שייק ייתן לנו אנרגיה וסוכר זמין סביב פעילות גופנית. חשוב לזכור, כמות הפירות והסוכר בשייק ייקבעו את כמות הקלוריות שבו. לכן, אם אתם מעוניינים לרדת במשקל כדאי להרכיב שייק מ 1-2 פירות ולהגדיל את הנפח שלו עם הרבה עלים ירוקים, מלפפון ואפילו סלרי וברוקולי.

בחורה עם שייק ירוק ביד

דבר אחרון, השייקים משביעים, מונעים זלילה ומחליפים את החטיפים המתוקים. פירות יער / אסאי ועלים הם ברובם דלי קלוריות, כמות הנוזלים בהם גבוהה והם מכילים סיבים תזונתיים. השובע שששייקים ירוקים מספקים מצד אחד והתרומה שלהם לבריאות מהצד השני, מביאים באופן טבעי גם לירידה בצריכה הקלורית היומית, לירידה במשקל ולתחושה קלה ונעימה הרבה יותר.



המידע והתכנים באתר אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא/ה או דיאטן/ית. כל תוכן המופיע באתר זה הינו אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו בדרך כלשהי יעוץ רפואי ו/או המלצה לטיפול ו/או תחליף לטיפול. השרותים והמידע באתר זה הינם כלליים ולא ניתן להתאימם באופן פרטני לצרכיו של כל אדם ואדם ועל כן לצורך קבלת טיפול רפואי ו/או יעוץ אישי יש לפנות לרופא/ה ו/או דיאטן/ית.

3,446 צפיות

Comments


bottom of page