top of page

עובדות מפתיעות שחשוב לדעת על האננס

עודכן: 20 בפבר׳ 2022

הפרופיל התזונתי המרשים של אננס הופך אותו לקינוח בריא או כחלק משייק בכל עונה.


כוס אחת של אננס (165 גרם) מכילה רק 75 קלוריות ו-0% כולסטרול, נתרן ושומן.

האננס מספק שפע של חומרים מזינים, ויטמינים ומינרלים.

אננס של סחוט

כוס אחת של קוביות אננס תספק:


ויטמין C

שליש מההמלצה היומית של ויטמין C אשר משתתף בתהליך צמיחה ותיקון רקמות. ויטמין C הוא נוגד חמצון חשוב בעל תפקידים רבים בגופנו.


מנגן

באננס יש יותר מ-100% מההמלצה היומית של המינרל הזה. מנגן משתתף בתהליכים של יצירת עצם, תגובה חיסונית וחילוף חומרים.


סיבים

כוס אננס תספק כמעט 10% מהדרישה היומית לסיבים תזונתיים. סיבים חשובים לתפקוד המעי ועשויים לסייע לתחושת שובע.


ויטמיני B

אננס מספק מגוון ויטמינים מקבוצה B כגון: תיאמין, ניאצין, B6 וחומצה פולית. ויטמינים מקבוצה B משתתפים בין השאר בתהליכים כמו יצירת תאי דם אדומים, הנושאים חמצן לרקמות הגוף השונות.


מינרלים

אננס מספק מספר מינרלים חשובים לתפקוד תקין של הגוף, ביניהם נחושת, אשלגן ומגנזיום.


ברומלין

אננס הוא המזון היחיד שידוע כמכיל ברומלין, אנזים שמשתתף בריפוי רקמות ועשוי לסייע לעיכול


התאוששות לאחר אימון

אננס בשייק לאחר האימון עשוי לסייע בהתאוששות וניתן להוסיף לו גם אבקת חלבון או אבקת קולגן או להכינו על בסיס חלב או משקה סויה שיגבירו את תכולת החלבון שבו.

אננס קפוא

איך ליהנות מאננס

מכירים את הרגע הזה שאנחנו הולכים הלוך חזור במטבח ומחפשים מה לנשנש?!


אננס הוא חטיף מושלם בפני עצמו. חתיכות של אננס קפוא הן נשנוש בריא וטעים באפס מאמץ הכנה ותחליף נהדר לקינוחים מזיקים אחרים.


אננס טוב הוא מתוק מספיק בדיוק כפי שהוא ואין צורך להוסיף לו סוכרים נוספים.

אננס בכל שעה

מתכוני אננס קלים

לא תאמינו! אננס קפוא יכול להשתלב אפילו בתבשילים, נותן מתיקות קלה ומקפיץ את הטעמים שלהם.
  • אננס בגריל או בתנור: כתוספת לאנטי פסטי של ירקות אשר אהובים עליכם או ככה בפני עצמו.

  • אננס מקורמל עם פטל: קינוח מהיר עם תחושה של גורמה.

  • ארטיק מנגו אננס: אווירה טרופית כל השנה עם הפינוקים הקפואים הבריאים האלה. פשוט הכניסו לבלנדר מנגו, אננס ובוסט מנגו או בוסט אננס, ערבבו עד לקבלת מרקם אחיד ומזגו לכלי של קרטיבים. מתאים גם לילדים וגם למבוגרים.

  • סלט עם אננס: אננס ישדרג כל סלט ירוק. הניחו עלים ירוקים מכל סוג שאתם אוהבים - עלי בייבי, תרד, קייל, חסה, רוקט, ארוגולה ועוד. כבר תרוויחו שלל חומרים מזינים. הוסיפו מלפפון, בצל ירוק וחתיכות אננס קפוא שהופשרו כחצי שעה מראש. תוכלו לשדרג גם עם חמוציות מיובשות ברכז תפוחים או עם אוכמניות קפואות.

  • קוקטיילים: אננס יכול להוות גם חלק מקוקטייל.

מבשלים עם אננס

לסיכום

אננס עמוס בחומרים מזינים ובריאים. פורסים, חותכים, אופים או מערבבים אותו - איך שתבחרו לאכול אותו, תהנו מלהוסיף את הפרי הזה לתזונה שלכם.

שייק אננס

המידע והתכנים באתר אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא או דיאטן/ית. כל תוכן המופיע באתר זה הינו אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו בדרך כלשהי יעוץ רפואי ו/או המלצה לטיפול ו/או תחליף לטיפול. השרותים והמידע באתר זה הינם כלליים ולא ניתן להתאימם באופן פרטני לצרכיו של כל אדם ואדם ועל כן לצורך קבלת טיפול רפואי ו/או יעוץ אישי יש לפנות לרופא/ה ו/או דיאטן/ית

665 צפיות

Comments


bottom of page