top of page

אוכל בריא במיוחד: האבקות שישנו את עולם השייקים

עודכן: 23 באוק׳ 2022

אבקות החלבון לספורטאים כבר מזמן לא בודדות על המדף. כיום ניתן למצוא לצידן גם אבקות המופקות ממגוון של פירות, ירקות וצמחי מרפא, שיעשירו את השייקים שלכם ברכיבים תזונתיים, טעמים וצבעים.

אבקות הסופרפוד של סחוט

מזון באבקות קיים במטבח שלנו זה מכבר. החל מאבקות תחליפי חלב אם לתינוקות, דרך אבקות מרק, אבקות אפייה ועד אבקות חלב ואבקות סוכר.


בשנים האחרונות, כבש קונספט האבקה, מוצר נוח לשימוש ולאחסון, קל משקל, בעל נפח נמוך וחיי מדף ארוכים, את שוק תוספי תזונה ומוצרי הבריאות.


שימוש באבקות מאכל, יכול להתאים לאנשים עם סדר יום עמוס, שיכולים במקום לקנות סלק, לקלף, לחתוך ולבשל, לצרוך היום אבקת סלק, או למי שנרתע מטעמים מסוימים, שישמח לשמוע שאת מיץ עשב החיטה בעל הטעם הבעייתי, אפשר לקבל כאבקת מיץ עשב חיטה.


אבקות יכולות לשרת גם שוחרי בריאות, המחפשים חומרי גלם אקזוטיים הידועים כבריאותיים במיוחד, כמו פירות, ירקות או עשבי מאכל ומרפא הגדלים בארצות רחוקות וקשה או לא ניתן להשיג אותם בצורתם הטרייה בשווקים או במרכולים.


כיום ניתן למצוא בישראל, למשל אבקת ג'ימנמה, המופקת מעלים של צמח מרפא הצומח בהודו, אבקת כלורלה ואבקת ספירולינה העשויות מאצות הגדלות ביפן, אבקת מאקה שנעשית משורש של צמח הגדל בפרו, אבקת אסאי אשר נטחנת מפרי של דקל מהאמזונס, אבקת פיטאיה המופקת מפרי של קקטוס מדרום אמריקה. אבקת מורינגה המופקת מעלי צמח מאפריקה, אבקת מאצ'ה יפנית ועוד.


יתרונותיהן של אבקות הבריאות

חומר מוגדר כאבקה, כשגרגיריו זעירים במיוחד ולא ניתן להבחין ביניהם בעין בלתי מזוינת, בשונה מחומר המורכב מגבישים, כמו סוכר. עיבוד של חומר גלם כלשהו לאבקה, נעשה באמצעות הוצאת הנוזלים, ייבוש וטחינה ומאפשר למצות את ערכיו התזונתיים ולהגיע למוצר שהוא ידידותי יותר לשימוש ולאחסון ובעל תוחלת חיים גבוהה, מבלי להזדקק לקירור.

אבקות על

אבקות מיובשות בהקפאה מכילות 100% פירות טריים ונקיות מתוספים מלאכותיים. הוצאת המים מהפרי או הירק בהליך הייבוש בהקפאה, תורמת להארכה משמעותית של חיי המדף של חומר הגלם, מאחר שללא הנוזלים, לא יוכלו להתפתח במוצר חיידקים. אבקות אורגניות עוברות מבדק מתאים, וזוכות בתעודה מתאימה.


טכנולוגיית הייבוש בהקפאה, אינה פוגעת בערכים התזונתיים של חומר הגלם ומשמרת גם את הצבע, הטעם והארומה הייחודיים של הפרי, הירק או צמח המרפא.


אבקות להעשרת התפריט

בנוסף על התרומה שלהן לבריאות ולאיכות החיים של אנשים בריאים, אבקות המופקות ממזונות על, הן פתרון מעולה להעשרת התזונה של אנשים שאינם מסוגלים לצרוך את כל רכיבי המזון באכילה בלבד, מסיבות של מחלה ממושכת, גיל מבוגר, חוסר תאבון, הפרעות ביכולת הלעיסה או הבליעה, בחילות והקאות או רגישות לריחות, טעמים או מרקמים מסוימים של מזון.


שימוש באבקות, יכול להוסיף לתפריט של אנשים כאלה ערכים תזונתיים חשובים וחיוניים ולמנוע תופעות של הידרדרות והיחלשות הגוף, עד הגעה למצב של תת תזונה.

עלים ואבקת מורינגה

להוספה של חומרים מזינים לתפריט, אבקות הן מוצר ידידותי יותר לצריכה מאשר קפסולות לבליעה, המתקשרות באסוציאציה לתרופה. האבקות משתלבות היטב במזון ובמשקאות ואין צורך ליטול אותן במיוחד או בשעה מסוימת.

בעזרת אבקת בריאות, ניתן להעשיר את סוגי המזון שאדם צורך ממילא, בעיקר אם לאבקה יש טעם ניטרלי, או דווקא כדי לקבל את תוספת הטעם או הצבע. במקביל, ניתן להסמיך בעזרת האבקות משקאות או מרקים, עבור אנשים המתקשים בבליעת מזון מוצק.


אבקות של סופר פודס, יכולות לסייע מאוד להעשרת התזונה של ילדים המטופלים בתרופות להפרעת קשב וריכוז, הגורמות לחוסר תיאבון ולירידה באכילה או לילדים ובני נוער הסובלים מהפרעות אכילה או מחסרים תזונתיים, בעקבות מחלות או מצבים אחרים, שעלולים בין השאר, לגרום לעיכובים בהתפתחות והגדילה.


אבקות סופרפודס ופירות קפואים לשייק

אבקות למיניהן, חייבות להיות כמובן מעורבות ומומסות בנוזלים והן יכולות להעשיר ולגוון מנות רבות. מלבד כמרכיב בשייק ירוק, אפשר לשלב אבקות סופרפודס גם בפודינגים, מעדנים וכדורי אנרגיה, אפשר לפזר אותן בדייסות שיבולת שועל או סולת, בדגני בוקר, בקערת סמודי, גרנולה או מוזלי עם חלב, בסלטי ירקות ופירות, במיץ פרי סחוט ועוד.


במקביל, ניתן להכניס את האבקות הבריאותיות גם למתכונים של עוגות קרות, עוגיות ללא אפייה, או חטיפי אנרגיה (מאחר שהליכי חימום לא מיטיבים איתן) לתוספת של טעם, בריאות וגם בתפקיד של צבע מאכל טבעי.

מעבר לכל הדרכים האחרות, אחת הנוחות והידידותיות לצרוך את אבקות הבריאות הללו, היא כתוספת לשייקים סופר פוד, שהם כיום חלק בלתי נפרד משגרת החיים הבריאותית וטרנד שסוחף אחריו רבים.


שייקים הם מהירי הכנה ויכולים לשמש כארוחה בכוס אחת, מבחינת הערכים התזונתיים שניתן לשלב בהם. בנוסף, הם כר פורה ליצירתיות ומאפשרים לאלתר ולנסות צירופים שונים, כדי לגוון ולקבל טעמים ייחודיים, מרקמים חדשים ואפילו צבעים שונים.


יתרון נוסף של הכנסת מרכיבים רבים לבלנדר הוא, היכולת לשלב אבקות של מזונות על, כמו גם פירות, ירקות עליים ותוספות בריאותיות אחרות כיד הדמיון וככל שהן נמצאות בבית.


היצע התוספות שניתן להעשיר בהן את השייק, הוא רחב במיוחד. הוא כולל, בין השאר, פירות יבשים, פירות קפואים, אגוזים, שקדים, גרעיני חמנייה, זרעי צ'יה או פשתן, תבלינים כמו קקאו וקינמון ותוספות העשרה למרקם כמו טחינה גולמית, חמאת בוטנים או חמאת שקדים או אבוקדו.


מכיוון שהבלנדר סובלני לכל צירוף, מספיק שיש כמה דקות פנויות, פירות קפואים לשייק במקפיא ושלל אבקות כמו אבקת גוג'י ברי, אבקת כורכום, אבקת קולגן או אבקת חלבון אפונה ואפשר לשקשק ולהוציא מתחת לידיים משקה בריא, טעים ומרענן.

פירות קפואים

הנוזל עליו מבססים שייק בריא יכול להיות חלב, או חלב צמחי מסויה אורז, שקדים, או שיבולת שועל והוא יכול להיות גם מיץ פרי, בהתאם להעדפות והטעם האישי.


שייק לכל מטרה

עולם השייקים, שבעבר התמצה בעיקר בתערובת של גלידה וחלב שנקראה "מילקשייק" הוא היום רחב מאוד ושייקים נצרכים כמעט לכל מטרה. שייק לפינוק, לבריאות, לאנרגיה לפני או אחרי אימון כושר, לניקוי רעלים, או שייק בריאות לילדים.

ילדה עם שייק

היצע הפירות הקפואים המוכנים הקיים היום, נתן דחיפה גדולה לאופנת השייקים בישראל, בפני עצמם או כתוספת לפירות טריים שניתן למצוא בעונה, והוא מאפשר לצרוך פירות שלא ניתן למצוא בטריותם בכל עונה ובכל מדינה, כמו פירות טרופיים או פירות הצומחים באזורי אקלים קרים.


שייק יכול להיות תחליף לארוחת בוקר, בעיקר בימים לחוצים ועמוסים, שלא מאפשרים להשקיע בהכנת אוכל, שעדיין מספק את הוויטמינים, המינרלים, נוגדי החמצון ושאר הרכיבים התזונתיים הנחוצים לגוף. חשוב משום כך, לשלב במרכיבים גם מקורות לחלבון ולשומנים בריאים כמו אבוקדו, טחינה, שקדים או אגוזים.


לשייקים יש יתרון גדול כשמדובר בילדים בררנים וסרבני ירקות ופירות, מאחר שהמשקה המתוק, הצבעוני ובעל המרקם הנעים, יכול להתקבל בסובלנות רבה יותר ולהעשיר את התזונה שלהם, ללא מריבות וחיכוכים. שייקים הם מזינים יותר מאשר מיצי פירות, בשל נוכחותם של הפירות והירקות בשלמותם, לרבות הסיבים התזונתיים.


ולא לשכוח, יש לשתות את השייק מיד לאחר ההכנה, כדי לקבל גם את הרכיבים הנוטים להתחמצן במהירות, כמו ויטמין C. לרוויה!


המידע והתכנים באתר אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא/ה או דיאטן/ית. כל תוכן המופיע באתר זה הינו אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו בדרך כלשהי יעוץ רפואי ו/או המלצה לטיפול ו/או תחליף לטיפול. השרותים והמידע באתר זה הינם כלליים ולא ניתן להתאימם באופן פרטני לצרכיו של כל אדם ואדם ועל כן לצורך קבלת טיפול רפואי ו/או יעוץ אישי יש לפנות לרופא/ה ו/או דיאטן/ית.

1,087 צפיות

Comments


bottom of page